Potencial so naši zaposleni

Jan 13, 2020
7 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

LifeClass Terme Sveti Martin
Terme Sveti Martin
Foto: LifeClass Terme Sv. Martin

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

“Veliko znanja in časa vlagamo v kakovostno in stabilno organizacijsko kulturo, še posebej pa v ljudi, ki so najpomembnejši del nje.”

Neokrnjena narava, zdrava kulinarika, sodobne namestitvene kapacitete, več kot 100-letna tradicija termalnega turizma, wellness ponudba, oblikovana na podlagi znanj in sestavin iz lokalnega območja, bogata ponudba za profesionalne in rekreativne športnike, prvi certifikat Bike & Run, velik kongresni center, poliklinika za diagnostiko in rehabilitacijo lokomotornega sistema, filozofija dr. Rudolfa Steinerja …, vse to so LifeClass Terme Sveti Martin, prvi Healthnness Resort, ki se nahaja v Svetem Martinu na Muri,natančneje v hrvaškem Medžimurju, ki iz leta v leto pobira vse več prestižnih turističnih nagrad. LifeClass Terme Sveti Martin pa niso posebne le v ponudbi, ki jo oblikujejo za svoje goste, temveč tudi po nekaterih projektih, ki jih vodijo znotraj podjetja. Terme delujejo s ciljem prebujanja zavesti o zdravem počitku z zdravim odnosom do svojih gostov in do zaposlenih. Posvečeni lokalni kulturi, običajem in tradiciji ustvarjajo nove programe, ki jih na zdrav način prenašajo na vse, ki terme izberejo za svojo destinacijo.


Terme vlagajo veliko znanja in časa v kakovostno in stabilno organizacijsko kulturo, še posebej pa v ljudi, ki so najpomembnejši del nje. Skozi vizijo »Svet zdravih užitkov« v največji možni meri spodbujajo zaposlene, da so radovedni in polni navdiha, ko pripovedujejo zgodbo o kraju, kjer se vse vrti okoli zdravja ter da so vključeni v vse procese v zvezi z nastajanjem teh zdravih projektov in da skušajo vse to pridobljeno znanje vključiti tudi v svoje osebno življenje. Velik poudarek dajejo izobraževanju, tako zaposlenih kot gostov. Skozi številne projekte in delavnice želijo ozaveščati o zdravem prehranjevanju, o pomembnosti naravne kozmetike za kožo in telo ter športa za zdravje, o varovanju narave, o pridelavi ekološke prehrane ter o tem, kaj vse je potrebno za uravnoteženje telesa in duha.

Družbena odgovornost

Terme Sveti Martin se v največji možni meri zavzemajo za zdravo poslovanje; etično in odgovorno do vseh članov ekipe ter tudi do lokalne skupnosti. Dejavno udejstvovanje v prostovoljstvu, vključevanje domačinov v proces odkupa lokalnih izdelkov, spodbujanje prebivalcev k ustanavljanju OPG-jev (družinskih kmetijskih podjetij), podpiranje razvoja lokalnih turističnih znamenitosti, donacije potrebnim, sponzoriranje klubov in združenj, podpiranje najrazličnejših pobud itd. so le del dejavnosti, ki se izvajajo z namenom rasti skupaj z okoljem, ki jih obdaja. Odraz vsega tega pa so na drugi strani odlični rezultati v rasti regije kot turistične destinacije (najboljša hrvaška kontinentalna destinacija v letu 2019 in tretja največja kontinentalna destinacija po številu nočitev), širitev splošne in turistične infrastrukture ter nudenje priložnosti vsem vinarjem, kmetom in gostincem za novo poslovno zgodbo, ki pa za terme pomeni dodatno ponudbo, ki jo lahko vključi v svoje programe. Terme se nikakor ne ograjujejo v smislu lokalnega sodelovanja, temveč se zavedajo svoje odgovornosti, da morajo kot glavni generator nočitev pomagati pri razvoju kakovostne destinacije in to nalogo jemljejo zelo resno.

Družbena odgovornost
Foto: LifeClass Terme Sveti Martin
Politika »0 km«

LifeClass Terme Sveti Martin gredo tudi pri izbiri prehrane po korakih antropozofskega nauka Rudolfa Steinerja. Tako so se v sklopu življenjske filozofije celovite skrbi za zdrav način življenja in projekta »Z lokalnega vrta na globalno mizo« v termah povezali z lokalnimi sadjarskimi in zelenjavnimi zadrugami. Na ta način spodbujajo lokalno proizvodnjo in povezujejo lokalno skupnost. V termah si za tovrstno sodelovanje močno prizadevajo, saj lokalno pridelana hrana ne potrebuje dolgotrajnega transporta, ki pokvari njen okus, ima večjo hranilno vrednost, z vrta na krožnik pa lahko priroma v enem samem dnevu. Tovrstno sožitje z lokalno skupnostjo omogoča tudi raznolikost jedilnikov, saj je na voljo le sezonska hrana, in ohranja naravno ravnovesje, kar vpliva na rodovitnost zemlje. Trenutno imajo terme podpisanih skoraj 20 takšnih pogodb z lokalnimi kmeti, ki jim dobavljajo kar 80 % hrane, ki se znajde v njihovi gastronomski ponudbi. Od njih odkupujejo vse mlečne izdelke (mleko, kefirje, sire, mlečne namaze, maslo), jajca, zelenjavo, sadje, meso, klobase, domače sokove, oreščke, granolo, med, vina, moko, čaje …). Veliko pa ustvarijo tudi sami, npr. jogurte, mlečne namaze, čaje, testenine, njoke, ozimnico, pecivo in torte – in tudi vse to je narejeno prav iz lokalnih sestavin.

Kulinarika v Termah Sv. Martin
Foto: LifeClass Terme Sv. Martin

Misija: »Mi verjamemo, da je zdrav način edini pravi način in zato navdihujemo ljudi, naj razmislijo o svojem načinu življenja in skušajo trajno izboljšati njegovo kakovost. Mi smo tukaj, da jim pri tem pomagamo.«

LifeClass Terme Sveti Martin
Kampanja »Radi i dodatno zaradi«/Delaj in dodatno zasluži

Ta kampanja je nadgradnja Politike 0 km, saj je v podjetju kar nekaj zaposlenih, ki že imajo svoja mala družinska kmetijska podjetja. Zato so vsem tem zaposlenim želeli dati prednost pri odkupu in jim s tem omogočiti dodatni zaslužek, hkrati pa spodbuditi tudi druge zaposlene, naj se lotijo česa podobnega, seveda s celotno podporo podjetja. Terme torej svojim zaposlenim pomagajo z vsemi potrebnimi nasveti glede odprtja takšnega kmetijskega podjetja, nudijo pomoč pri urejanju dokumentacije, vzpostavitvi sistema ekološke pridelave itd. Sistem pridelava-odkup odlično deluje in kar nekaj zaposlenih redno prodaja svoje izdelke termam in si s tem ob rednem dohodku zagotovi dodatni zaslužek.

Lokalno povezovanje
Foto: LifeClass Terme Sv. Martin
Biodinamični vrt

Z odločitvijo, da bodo terme filozofijo in načela Rudolfa Steinerjeva vpletle v svojo turistično ponudbo, se je nekako začela novo obdobje teh term. Takrat se je podjetje začelo preoblikovati v pravi Healthness resort. Poleg organske arhitekture, ki je vpletena v termalne bazene, so jo vpletli tudi v wellness tretmaje in gastronomijo. Kot zadnji projekt, ki zaključuje vso to ekološko gastronomsko zgodbo, pa je prav zagotovo lasten biodinamičen vrt, edini takšen na Hrvaškem in v širši regiji. Ideja je nastala predvsem iz želje, da svojo že tako pestro zdravo ponudbo hrane obogatijo še s to iz domačega vrta, ki ga obdelujejo trije zaposleni in hkrati nadzirajo pridelavo. In to ni kakšen navaden vrt, temveč vrt, kjer se vse prideluje po strogih načelih ekološke biodinamične pridelave. In kar je najpomembneje pri tem projektu, da se gostje v termah lahko izobrazijo na področju pridelave takšne hrane in da te navade, ki jih vidijo tam, skušajo tudi sami vključiti v življenje, ko terme zapustijo. Trenutno so na vrtu posajena jabolka sorte »Bobovec«, hibiskus, šipek, kamilice, baldrijan, meta, žajbelj, drobnjak, bazilika, feferoni, timijan, kopriva, koper, peteršilj borovnice, maline, robide, brusnice, hren, batat, čebula, česen, korenje, paradižnik, gobe, zelena solata, endivija, hren, rukola in motovilec. V naslednjem letu načrtujejo razširitev vrta, postavitev hiške za hrambo biodinamičnih semen in razširitev cvetličnega vrta dr. Rudolfa Steinerja.

LifeClass Terme Sveti Martin
Foto: LifeClass Terme Sv. Martin
Zdravje na delovnem mestu

Vizija, misija in strategija – vse so tesno povezane z zdravjem in to se je vpletlo v vsako poro poslovanja, v odnosu do gostov in v odnosu do zaposlenih. V ta namen podjetje dejavno obvešča svoje zaposlene o pomembnosti zdravja na delovnem mestu in jim zagotavlja kar nekaj brezplačnih bonitet, s katerimi lahko vzdržujejo svoje zdravje. Zaposleni imajo tedensko na voljo kar šest brezplačnih treningov joge, meditacije in fit campa, kjer se lahko sprostijo med delovnikom, na voljo so jim brezplačni pregledi z bio scanom in diagnostični pregledi v polikliniki, na voljo jim je tudi brezplačno kopanje v vseh bazenih resorta, nato popusti na sprostitve wellness & beauty, fizioterapije, hkrati pa se vodstvo podjetja vsako leto dogovarja za večje popuste za svoje zaposlene pri njihovih dobaviteljih in partnerjih. Prav tako se za njih vsakodnevno pripravljajo zdrava kosila iz lokalnih sestavin po menijih, ki jih za kuhinjo pripravi menedžerka Healthnessa. Letno med zaposlenimi potekajo tudi spodbudne kampanje za izgubo telesne teže, za najbolj pozitiven življenjski korak v smislu zdravja in za opustitev kajenja, kjer se lahko zaposleni prijavijo z željo po spremembi in so v primeru rezultata tudi nagrajeni.

Healthness - zdravje na delovnem mestu
Foto: LifeClass Terme Sv. Martin
Projekt »Zelene terme«

Zeleno poslovanje v Termah Sveti Martin na seznamu prednosti zaseda visoko mesto. Svet zdravih užitkov namreč ni usmerjen le h gostom, temveč tudi k okolju, v katerem podjetje deluje. Projekt je sestavljen iz več različnih segmentov izvajanja, ekoloških certifikatov in standardov za zagotavljanje zelenega poslovanja. Strateški cilj term je v največji možni meri zmanjšati odtis na naravo. S pomočjo rednega izobraževanja osebja in gostov skušajo vsem prikazati pomembnost varovanja okolja. Izvajajo projekte energetske učinkovitosti za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov iz stacionarnih kurilnih naprav, po resortu je nameščenih pet čistilnih naprav, vse odpadke pred predajo strogo sortirajo, kar je močno zmanjšalo količino mešanih komunalnih odpadkov, uvedli so korekcijo pH-vode v bazenih z uporabo ogljikovega dioksida in s tem iz procesa izločili druge nevarne sestavine. Podjetje je ravno v postopku pridobitve Evropskega ekološkega certifikata, ki bo vse skupaj dvignil na še višjo raven.

Ves prihodek, ki ga Terme Sveti Martin prejmejo od plačila za bivanje hišnih ljubljenčkov, gre naprej kot donacija v zavetišči za pse in mačke v medžimurski lokalni skupnosti. 

Nuša Korotaj
Ljubljenčkom prijazno
Foto: LifeClass Terme Sv. Martin
Pet friendly

Pravijo, da so pri njih vsi hišni ljubljenčki dobrodošli in da gostje to s pridom izkoriščajo. Imajo veliko takšnih, ki se k njim vračajo prav zaradi tega, ker je tudi njihov ljubljenček deležen enako kakovostnega servisa kot lastnik. Od brezplačnih prigrizkov, posteljic, hrane, posodic, velikega ograjenega dela za tek, pa vse do vstopa v večino prostorov v resortu. Pomembno pa je poudariti, da gre ves prihodek, ki ga Terme Sveti Martin prejmejo od plačila za bivanje hišnih ljubljenčkov, naprej kot donacija v zavetišči za pse in mačke v medžimurski lokalni skupnosti.

Članek je objavljen v zimski izdaji revije Direktor, št. 43. 

Na revijo se lahko naročite TUKAJ

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto