Zaposleni so pripovedovalci zgodb

Mar 20, 2019
4 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Interno komuniciranje ima od nekdaj zelo pomembno vlogo v A1 Slovenija. V preprostem pomenu govorimo o vseh oblikah komuniciranja znotraj podjetja. Naj gre za ponedeljkov sestanek, govorico na hodniku ali sporočilo na TV-zaslonu. Toda trendi internega komuniciranja so se v zadnjih letih močno spremenili. Pričakovanja zaposlenih so večja, drugačna, predvsem pa presegajo klasične oblike informiranja. Vse hitrejši tempo informacij, sprememb na vsakem koraku, predvsem pa nepredvidljiv potek dogodkov, od nas zahtevajo iskanje novih, ustvarjalnih in digitalnih rešitev, ki omogočajo aktivno komuniciranje z zaposlenimi. Vse večja je potreba po dinamičnih, učinkovitih in privlačnih sporočilih. Informirati, a hkrati tudi zabavati.

 

Digitalna r(evolucija)

V A1 Slovenija se v zadnjih letih vse bolj soočamo z izzivi, kako v množici informacij pridobiti pozornost zaposlenih in jim na čim bolj preprost, hiter in zanimiv način predstaviti vse novosti. Odnose z zaposlenimi skušamo graditi tako, da jim prisluhnemo, zato je toliko bolj pomembno vključevanje zaposlenih v proces komuniciranja. Zaposleni s svojimi idejami in predlogi za izboljšave lahko pomembno prispevajo k skupnim ciljem. Od nas pa je odvisno, kako jim bomo to omogočili. Potreba po dvosmerni komunikaciji je od nas zahtevala popis internih orodij in večji poudarek na kanalih, po katerih potujejo informacije v obe smeri. Prvi korak je bil predstavitev novega internega kanala – Workplacea.

Gre za komunikacijsko orodje, katerega lastnik je Facebook in je namenjeno povezovanju zaposlenih, deljenju praks in informacij na splošno. Do orodja dostopamo prek računalnika in aplikacije, ki si jo lahko naložimo na pametni telefon. Workplace je ločen od osebnega profila zaposlenih na Facebooku in se do njega dostopa s službenim računom. Poleg osnovnih komunikacijskih funkcionalnosti so prednost tudi številne druge, kot na primer – ustvarjanje skupin z različnimi vsebinami, oblikovanje anket, galerij s fotografijami in prenos dogodkov v živo. Hkrati pa govorimo o mobilni aplikaciji, ki je še posebej priročna oblika komuniciranja za sodelavce, ki veliko delovnega časa preživijo izven pisarne ali opravljajo terensko delo.

Workplace smo začeli uporabljati v vseh hčerinskih družbah lastnika, skupine A1 Telekom Austria, in skupaj z zaposlenimi v zadnjih dveh letih zgradili sproščeno okolje, kjer delimo informacije, ideje in znanja s sodelavci, pri tem pa brez zadržkov komuniciramo z nadrejenimi in direktorji znotraj celotne skupine A1. Ne nazadnje pa smo ustvarili okolje, ki povezuje vse zaposlene na enem mestu.

 


 

Manj besedila, več video vsebin

Novo orodje Workplace je omogočilo dostop do video vsebin, od kjer koli in kadar koli, ki so se izkazale za veliko bolj uspešno in zabavno obliko prenosa informacij. Video vsebine projektirajo čustva in pripovedovanje zgodb, združujejo sliko z zvokom in zato veliko hitreje ukradejo pozornost zaposlenih. Po več letih pošiljanja tedenskih novičk so statistike spregovorile, saj so video vsebine kar hitro prehitele druge formate vsebin in privabile kar 20 % več sodelavcev.

 

Zaposleni so pripovedovalci zgodb

Imeti glas v podjetju, močno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, naj gre za idejo, ki jo nekdo želi deliti s sodelavci, ali predstavitev projekta, na katerem je delal več mesecev. Včasih je sporočilo močnejše, ko mu dodaš še znani obraz. Tako so video vsebine zaposlenim omogočile, da so postali glas projektov in kampanj, ki so jih le v nekaj minutah strnili v zanimivo zgodbo in predstavili sodelavcem. Pri tem smo jih lahko veliko bolj nadzorno, z dodatno infografiko in slikovnim materialom obogatili. Video vsebine so postale »IN«. A smo se kmalu soočili z novim izzivom. Priprava vsebin, iskanje ustreznih terminov in obdelava video posnetkov so od nas zahtevali vse več časa. Tudi trendi v svetu video vsebin so vse bolj odpirali nove oblike komunikacije, ki spodbuja interaktivnost in izmenjavo informacij v realnem času, zato smo se dotaknili nove ideje. Kaj, če se tega lotimo v živo?

 

Dobrodošel Radio hodnik

Tako smo pred natanko letom dni zaposlenim predstavili nov komunikacijski kanal pod imenom Radio hodnik. Gre za tedensko TV-oddajo, ki poteka v živo, prek orodja Workplace. Oddaja v prvi vrsti informira in zabava, a hkrati tudi gradi dobro klimo. Samo ime izhaja iz govoric, ki se pojavljajo na hodnikih. Te so prisotne v vsakem podjetju, zato je tudi ideja izvirala iz tega, da hodniške govorice komentiramo odprto in transparentno. Nadaljujemo z zgodbami, a veliko bolj osebno.

Oddaja vključuje ekipo treh zaposlenih, ki skrbimo za moderiranje in tehnično izvedbo oddaje. S pomočjo dveh pametnih telefonov, tablice, tripod stojala, zunanjega mikrofona imamo tako rekoč prenosni video studio in smo vsem zaposlenim dosegljivi, ne glede na lokacijo in delo, ki ga opravljajo. Zaradi narave dela vsi seveda ne morejo spremljati oddaje v živo, a si lahko vsebine ogledajo tudi z zamikom.

Oddaja deluje po zgledu televizijskih poročil in vključuje teme, ki so pomembne za zaposlene – tehnološke novosti, predstavitev novih produktov in storitev, kadrovske spremembe, ugodnosti za zaposlene, govorice, spoznavanje novih sodelavcev in še veliko drugega. Ustvarjalci vsebin so zaposleni, strokovnjaki na svojih področjih, ki iz prve roke predstavljajo vsebino, ki je del njihovega vsakdanjika. Po letu dni je za nami 33 oddaj in več kot 100 različnih sodelavcev, ki so skupaj z nami ustvarjali program. Predvsem pa delili zgodbe. V internem komuniciranju pač zgodb nikoli ne zmanjka.

To pa še zdaleč ne pomeni, da obstaja samo en odgovor na vprašanje, kako učinkovito in uspešno komunicirati z zaposlenimi. Zdaj bolj kot kdaj koli prej obstaja potreba po ustvarjanju internega komuniciranja, ki prepleta različne kanale med seboj. Bolj kot kanali, s katerimi dosegamo zaposlene, pa sta pomembna vsebina in zaupanje v pripovedovalca. Zaposleni so pripovedovalci, mi pa smo tukaj, da jim prisluhnemo.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto