Vpliv dajatev pri izbiri avtomobila

Okt 20, 2019
2 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Kadar se odločamo za nakup novega ali rabljenega avtomobila, igrajo čustva pogosto pomembno vlogo. Avtomobili, vsaj za entuziaste, niso zgolj prevozno sredstvo, temveč tudi vir navdiha, veselja in užitka. Za tiste, ki so veliko na cesti, so avtomobili tudi neke vrste drugi dom. Vendar, ko se odločamo za nakup avtomobila, je pogosto potreben tudi kakšen kompromis, zato se ne gre zanašati zgolj na čustva in všečnost, še posebej, kadar igra vlogo tudi cena.

 

Zato začnimo najprej z obdavčitvijo vozil. V Sloveniji so dajatve na vozila med najvišjimi v Evropi, zato velja o njih razmisliti tudi med sprejemanjem nakupne odločitve. Pri uvozu vozil iz tujine so slovenski kupci namreč pogosto negativno presenečeni, nekateri celo zgroženi nad veliko razliko med prodajno ceno v Nemčiji in končno ceno vozila do registracije pri nas. Višina slednje je v veliki meri posledica obdavčitve. Poleg 22-odstotnega DDV boste za nov ali rabljen avto, pred prvo registracijo pri nas, plačali še davek na motorna vozila (DMV). Razpon slednjega znaša od 0,5 % pa vse do 62 % v najbolj davčno neugodnem primeru.

Na višino DMV pri osebnih vozilih vpliva več dejavnikov: izpust CO2, prostornina motorja, vrsta goriva, Euro norma motorja in izpust trdih delcev. Do 31 % je DMV vezan na izpuste ogljikovega dioksida; do 16 % lahko znaša dodatni davek na motorna vozila ali »davek na luksuz«, ki je vezan na prostornino motorja; do 10 % dodatka je vezano na Euro standard motorja; ter 5-odstotni dodatni DMV, če izpust trdnih delcev pri vozilu z dizelskim motorjem presega vrednost 0,005 grama na kilometer. Skratka, vplivajočih dejavnikov je precej, zato sta zmeda in nejevolja med potrošniki upravičena.

Visokim davkom se boste praviloma izognili z izbiro avtomobila z majhno prostornino motorja (do 2.500 kubičnih centimetrov ni dodatnega DMV) in z majhno količino izpušnih plinov. Vendar to ne pomeni nujno tudi, da se boste morali popolnoma odpovedati čustvom in užitkom, če boste želeli sprejeti racionalnejšo in davčno ugodnejšo nakupno odločitev. Vedno več avtomobilskih znamk v svoji paleti ponuja tudi izvedenke z manjšo prostornino motorja, ki imajo še vedno zavidanja vredno moč in vozne lastnosti. Dober primer je v tokratnem testu opisan Porsche 718 Cayman S z »zgolj« štirivaljni motorjem s 2,497 ccm in 350 konjskih moči, ki prav gotovo omogočajo tudi obilico užitkov in čustev. Ker prostornina motorja ne prestopi meje 2.500 ccm, zanj ni treba plačati dodatnega »davka na luksuz«. Podobne primere glede ugodnejše davčne obravnave najdemo tudi pri kopici drugih znamk, kjer lahko pogosto izbiramo med izvedenko enakega avtomobila z dvolitrskim ali trilitrskim pogonskim agregatom.

 

Kakršno koli odločitev že sprejmete, kot eden izmed vodilnih ponudnikov uvoza vozil po naročilu, z več kot 10 let izkušenj in 1.500 zadovoljnimi strankami, na spletni strani www.autobroker.si nudimo tudi izračun vseh stroškov in dajatev, s pomočjo katerega si lahko sami izračunate končno ceno vozila do registracije v Sloveniji.

 

Četudi lahko sami obdelate večino podrobnosti pred nakupom vozila v tujini, velja za tovrstno početje, da je hudič v podrobnostih. Zato se za brezskrben uvoz kakovostnega vozila iz tujine in v izogib morebitnim kasnejšim preglavicam priporoča, da postopek vseeno raje zaupate strokovnjakom, ki smo dnevno vpeti v to dejavnost.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto