Zakaj je tako pomembno odpraviti zaloge maščobe okoli trebuha?

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Največkrat opažam, da je pri ljudeh težava zaloga maščobe okoli trebuha, se pravi osrednjega dela telesa. Obstajajo ljudje, ki so dokaj postavni, a imajo okoli trebuha maščobne zaloge. Saj poznate izrek: Pa saj sem kar ok, samo tu malo okoli trebuščka bi pa moral/a izgubiti nekaj?! Ali pa, ne morem izgubiti tega trebuha, tako je, je napihnjen!

Zaloga odvečne maščobe nikjer po telesu ni v redu in zdrava, še posebej okoli osrednjega dela telesa, saj predstavlja resno zdravstveno tveganje.
V predelu trebuha poznamo dve vrsti maščobe, in sicer podkožno maščobo, ki je tista, ki nam onemogoča, da bi se videle naše trebušne mišice (six packi), ki jih imamo vsi, in pa visceralna maščoba, ki jo najdemo globlje pod mišicami in se nabira okoli naših organov, kar povzroča tako imenovan pivski trebuh (bolj napihnjen in trden na otip) in je za zdravje bolj ogrožajoča.
Povzroča oksidativni stres v telesu, nevarnost za srčno-žilne bolezni, diabetes, določene vrste rakavih obolenj in druga resna obolenja.

Zakaj?
  1. Prvi razlog je zagotovo neprimerna prehrana! Uživanje preveč preprostih ogljikovih hidratov, sladkorja, sladkih pijač, alkohola, predelane hrane.
    Premalo spanja je velik dejavnik pri kopičenju zaloge maščob okoli trebuha, razlog tiči v tem, da če premalo spimo, telo nima dovolj energije za normalno delovanje in si želi hrano, ki nam to energijo da na hitro, mastna hrana, sladkor ….
  2. Stres; ko smo pod stresom, tu se navezujem na pomanjkanje spanca, saj, če spimo premalo (manj kot 6 ur na noč), pridemo prej v stresno stanje, saj zaradi utrujenosti ne obvladujemo situacije in se odzivamo burneje, ali druge oblike stresa zaradi načina življenja, ki ga imamo. Stres sprošča hormon kortizol, zaradi katerega si prav tako zaželimo neprimerno hrano, kortizol poruši kemijsko ravnovesje v telesu, zato začnemo porabljati manj kalorij, metabolizem se upočasni, obenem pa začnemo skladiščiti več maščob.
  3. Genetika; postava naših staršev je velik kazalnik, kje se nam bo po vsej verjetnosti nabirala odvečna maščoba. V tem primeru moramo biti še posebej pozorni na prehrano in gibanje, saj je genetsko pogojeno kopičenje težje obvladljivo.
  4. Hormonska neravnovesja, delovanja ščitnice in še bi lahko naštevali.

 

Torej, naj ne bo za izgubo te maščobe razlog in cilj samo estetski vidik, naj vas vodi predvsem skrb za zdravje.

 

Kako torej?

Najprej se moramo zavedati, da ekspresne rešitve ni. Potrebna bosta čas in vztrajnost ter močna volja.

Ni bližnjic s tabletkami, napitki, čaji in raznimi napravami, ki se tako množično reklamirajo, vi pa boste lepo sedeli v fotelju in čakali na spremembo.

Dejstvo je, da bo potrebna korenita prevetritev prehrane v smislu izločiti hrano, ki negativno deluje, in dodati čim več hranljive zdrave prehrane, nepredelane, sveže, v kombinaciji z gibanjem oziroma redno telesno vadbo, takšno, ki bo spodbudila metabolični odziv telesa.

Če poenostavim, potrebna bo kombinacija aerobne vadbe, kjer se bomo fino spotili, in pa anaerobne vadbe, kjer mora telo premagovati upor, silo. Gravitacija, uporaba ročk, naprave, medicinke so primeri upora, ki poveča silo premikanja. Prav tako je pridobivanje mišične mase ključno pri izgubi telesne maščobe, uravnavanju hormonskega ravnovesja, pospešitvi metabolizma …

Zatorej en visoko intenzivni intervalni trening (VIIT ali HIIT po angleško) z uporabo nadobremenitve v obliki ročk, gumic, medicink, bo več kot odlična izbira. Zastavljen je lahko krajše, 20 minut ali 45 minut, odvisno od vaj in pripravljenosti posameznika.

Dejstvo pa je, da za izgubo maščobnih zalog v osrednjem delu ne bo dovolj, če boste naredili kakšne vaje za trebušne mišice tu in tam!

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto