Kako se izogniti pripravi dolgočasne in nejasne PowerPoint predstavitve?

Maj 09, 2019
4 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Kolikokrat se vam je zgodilo, da ste v polni sejni sobi poskušali predstaviti svoj sijajni proizvod ali storitev, v katerega ste bili 100-odstotno prepričani, pa ste dobili močan občutek, da se slušatelji na smrt dolgočasijo?

Prav tako ste verjetno že ničkolikokrat sedeli na nasprotni strani mize in večkrat z mislimi odtavali od zmedene predstavitve, ki jo je dodatno uničila še slaba vizualna prezentacija.

Obstaja kar nekaj nasvetov in orodij, ki vam lahko pomagajo pri oblikovanju zanimivih in strokovnih predstavitev. Preden pa se lotimo nasvetov za boljšo predstavitev, se vprašajmo, kaj je tisto, kar odvrne poslušalca od poslušanja. V veliki meri sta to vsekakor vsebina in dizajn.

Naj bo govor še tako blesteč, nas bo slaba predstavitev zmotila pri poslušanju. Ali obratno. Naj bo predstavitev sodobna in zanimiva, pa bo govor zmeden in brez vsebinske rdeče niti.
Katja Zakelšek

Velikokrat se za predstavitev iz različnih razlogov preslabo pripravimo. Če ne vemo, kaj pravzaprav je ideja prezentacije in kaj piše na posameznih diapozitivih, bo trpela naša celotna predstavitev. Kadar pa se na predstavitev dobro pripravimo, je učinek na poslušalca popolnoma drugačen. Delujemo suvereno, samozavestno in vemo, kakšno idejo zagovarjamo. Kadar 100-odstotno verjamemo v to, kar govorimo in komuniciramo iz srca, smo zmožni pritegniti množico poslušalcev.

Prav tako smo pogosto priča predstavitvam, kjer so diapozitivi zapleteni, s preveč besedila, ki ga nikomur ne uspe prebrati med poslušanjem, vstavljene slike pa so neprimerno slabe kakovosti. Ogromna količina podatkov zmede tako poslušalca kot tudi predavatelja.

Prav zato je tukaj za vas enostaven, a učinkovit nasvet: pri snovanju se držite načela, manj je več. Predstavitev naj bo jasna, enostavna in naj ima smiselno sporočilo. Kakovostna vizualna vsebina je prav tako nujna, če želimo delovati strokovno in kredibilno.

Guy Kawasaki, guru javnega nastopanja, nam predstavlja pravilo 10/20/30, kjer priporoča omejitve prezentacije; 10 diapozitivov predstavite v 20 minutah, pisava pa naj bo velika najmanj 30 točk.
Katja Zakelšek

Ko boste osvojili zgornje načelo, se lahko lotite oblikovanja diapozitivov. Še vedno najpogosteje uporabljeno orodje za oblikovanje je PowerPoint. Če se vam njegova uporaba zdi preveč omejena, obstaja še veliko drugih alternativnih rešitev, ki vam pomagajo izboljšati predstavitev. Tukaj so na primer Prezi, Canva pa Keynote in dobri stari PDF-ji.

Da pa se bodo vaši oblikovani diapozitivi lahko kosali z vašo strokovno podkovanostjo in suverenim nastopom, moramo razdelati še posamezne oblikovalske elemente, ki bodo predstavitev dvignili na višjo raven:

 

Strokovnjaki se bodo strinjali v vsaj eni točki:

preveč besedila bo uničilo še tako dobro predstavitev. In naj se sliši tako šokantno, na posameznem diapozitivu naj ne bo več kot ŠEST besed. Nobena predstavitev ni tako kompleksna, da bi morala to pravilo prelomiti. Zapomnite si namreč, da mora vaše občinstvo procesirati vse, kar je napisano na diapozitivu, medtem ko istočasno poslušajo še vas.

 

Izogibajte se predpripravljenim temam diapozitivov.

Čeprav se je ponudba templateov v zadnjem času izboljšala, ne priporočamo uporabe le-teh. Prepričani smo namreč, da ima unikatna predstavitev veliko večjo moč pri poslušalcih. Obstoječi vzorci predstavitev so mnogokrat že prevečkrat videni, dolgočasni ali pa vsebujejo ogromno animacij, ki delujejo nestrokovno.

 

Previdno izbirajte barve.

Če želite doseči, da vaše sporočilo izstopa in je na diapozitivu dobro vidno, potrebujete močan kontrast med besedilom in ozadjem, vendar izbirajte pazljivo. Preveč svetle in kričeče barve bodo na primer prevzele pozornost poslušalcev. Ključ do pametne uporabe barv je torej pazljivost pri izbiri barvne palete. Če barve nikakor niso vaše področje, lahko uporabite spletno orodje za izbiranje barv, imenovano Kuler. Tam lahko izbirate izmed stotine barvnih shem ali generirate svoje. Izberite tri barve: barvo za ozadje, barvo za pisavo in barvo za posamezne poudarke.

 

Izogibajte se neprimernim pisavam.

V poplavi internetnih strani, ki nam ponujajo zastonjske pisave, ni izgovorov, če v predstavitvi uporabimo neprimerne. Med te štejemo take, ki so neberljive, pa take, ki sploh ne vsebujejo šumnikov. Veliko bazo pisav lahko preprosto najdete na Fontsquirrel ali Dafont in snamete najprimernejšo. Pri uporabi pisav pa bodite pozorni še na to, da ne uporabljate veliko različnih velikosti pisav na enem diapozitivu in veliko različnih barv. Tako lahko diapozitiv hitro deluje nametano in neurejeno.

 

Uporabite profesionalne fotografije.

S kakovostnimi fotografijami, tako v vsebini kot v velikosti, bo vaša predstavitev izstopala od drugih. Če še nimate osebnih profesionalnih fotografij, lahko fotografije najdete na spletnih straneh, ki imajo ogromno bazo različnih motivov. Prek, na primer, Pexels ali Pixabay boste fotografije lahko sneli s spleta zastonj, če pa ste za boljše fotografije pripravljeni odšteti nekaj denarja, priporočamo Shutterstock, Envato elements ali 123rf.


 

Nasmejte poslušalce.

Zadnji, a izredno pomemben nasvet: ni potrebe po dolgočasni predstavitvi. Zabavajte se in ustvarite unikatno predstavitev, ki bo navdušila vse prisotne! Začetno napetost lahko sprostite tako, da v predstavitev vključite diapozitiv z nekaj humorja. Tako boste pridobili pozornost poslušalcev.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto