Kako ustvariti znamko, ki prepriča?

Mar 23, 2019
4 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

3. Posodobite in izboljšajte svojo vizualno identiteto.
Prvi korak k ustvarjanju in rasti znamke je ugotoviti, kaj ljudje menijo o tebi.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

V času, ko je v poplavi novo rastočih podjetij na trgu težko ostati prisoten, se je pomembno zavedati, kako nujno je ustvariti in razvijati znamko, ki izstopa. Branding je ključen za vse vrste podjetij ne glede na velikost. Če v kratkem načrtujete osvežitev svoje blagovne znamke, smo za vas pripravili nekaj pomembnih napotkov in informacij.

 

KAJ JE BRANDING IN ZAKAJ JE POMEMBEN?


Preprosto povedano je to vse, kar podjetje ima in ponuja. To je način, na katerega ostane v mislih ljudi in jih v trenutku pripravi do tega, da kupijo ali ne kupijo, kar prodajaš. Lahko ga opišemo kot podjetje, storitev, proizvod ali osebo, ki ima svoj glas in osebnost, kot kraj ali celo religija. Da gre za kompleksen, a hkrati enostaven koncept, pravi tudi Kate Kaplan, ameriška UX-specialistka (UX je uporabniška izkušnja, op. avt.), ki trdi, da je znamka holističen skupek uporabniških izkušenj, sestavljen iz vizualnih in vedenjskih komponent, oblikovanih skozi določeno interakcijo. Gre za kolektivno zaznavo o določenem proizvodu.


Branding pomaga ustvarjati pozitivno percepcijo podjetja med ciljnimi strankami oz. potrošniki. Pomemben je za prepoznavnost znamke, podjetja ali ideje na ključnih trgih in pri potrošnikih. Močno uveljavljena blagovna znamka lahko poveča strateško vrednost podjetja. Zaradi trdno uveljavljenega mesta na trgu je privlačnejša naložbena priložnost. Tako močna blagovna znamka na splošno pomeni, da je med potrošniki ustvarjena pozitivna slika o podjetju. Zato obstaja velika verjetnost, da bodo poslovali z vami zaradi vaše prepoznavnosti in domnevne zanesljivosti znamke, ki ji lahko zaupajo. 

Ko je blagovna znamka uveljavljena, njen imidž predstavlja najučinkovitejšo oglaševalsko tehniko podjetja.

Katja Zakelšek

NASVETI, KI BODO VAŠO ZNAMKO NAREDILI OPAZNO


Pomislite na znamke, ki jih poznate in obožujete: Coca Cola, Apple, Nike itd. Zakaj te znamke tako izstopajo iz povprečja? In zakaj se tako zasidrajo v vašo podzavest? Vse to se ne zgodi zgolj po naključju. Za blagovnimi znamkami, ki so zapomnljive, stoji ogromno načrtovanja in dela. Ker lahko gradnja profesionalnega (re)brandinga predstavlja velik izziv, so tukaj kratki nasveti, ki bodo pomagali ustvariti/utrditi vašo znamko.

 

1. Podoba v javnosti.

Kot pravi Paul C. Brunson (mentor in televizijski voditelj), je prvi korak k ustvarjanju in rasti znamke ugotoviti, kaj ljudje menijo o tebi. To lahko storite tako, da se »poguglate«, ustvarite fokusno skupino, povprašate znance ali pa enostavno najamete strokovnjake, ki se ukvarjajo s tovrstnimi analizami.


2. Ustvarjanje vrednosti.

Eden izmed ključnih ciljev je ustvarjanje vrednosti pri vsem, kar počenete. Ni vam treba biti Adidas, da proizvedete odličen proizvod. Zato se vprašajte, kako se vaš proizvod razlikuje od drugih, kakšno vrednost na trgu prinaša, kakšen je čustven odziv kupcev, ali ustvari dovolj dodane vrednosti glede na ceno.


3. Posodobite in izboljšajte svojo vizualno identiteto.

Znamka mora izstopati v množici blagovnih znamk. Izberite unikatno podobo, ki se bo razlikovala od konkurence, obenem pa naj bo podoba tudi enostavna, hitro zapomljiva. Poleg glavnega simbola podjetja (logotipa) vizualno podobo dopolnite s tiskovinami, marketinškimi materiali, embalažami in izdelki, oblačili, videzom interjerja in eksterierja, trgovinami ter ohranjajte konsistentnost. Uporabite isto barvno paleto, pozicijo logotipa, videz in občutek materialov. Le tako bodo stranke hitro povezale en delček vašega dizajna s celotno znamko.


4. Gradite kakovostno spletno okolje.

V tem sodobnem času se vse začenja na spletu in prav zato je to danes eno izmed ključnih okolij, ki je nujno za dejavno pozicioniranje znamke. Začnite s spletno stranjo, trgovino, blogom, s pošiljanjem e-pošte. Nato pa interakcijo preselite na socialne medije, na LinkedIn, Facebook, Twitter, pa tudi na Pinterest in Instagram. Obstajajo številne možnosti, izbrati je treba tisto, ki je za vas najbolj zanimiva. Na spletu bodite avtentični, svojstveni, grafično navdušujoči ter pristni pri odnosu do svojih strank in sledilcev.


5. Zanesljivost.

Pomislite na znamke, ki jim najbolj zaupate. Velika verjetnost je, da so te znamke pridobile vaše zaupanje zaradi tega, ker se lahko nanje zanesete. Zmeraj »dostavijo« to, kar obljubljajo.


6. Zvestost sebi.

Nikoli vam ne bo treba zadovoljiti potreb in zahtev vseh. Vaš cilj je rast podjetja in ne bodite vse za »vse«. Naučite se biti vrhunska znamka za določeno skupino uporabnikov, tudi za ceno izgube drugih.


7. Promoviranje znamke.

Vse se začne in konča pri promociji. Znamka ne more zaživeti, če ne obstaja v okolju, kjer delujete. Zasnujte marketinške kampanje, ki bodo pospešile prodajo. Morda pomislite tudi na znane ljudi, ki bi lahko predstavljali vrednote vaše znamke. Če nimate proračuna za temnopoltega mišičnjaka Terryja Crewsa, kot Old Spice na primer, najdite nekoga lokalnega, ki bi dvignil vašo znamko na višji raven.


8. Znamka tu, tam in vsepovsod.

Svojo znamko živite. Le-ta naj se kaže tudi v vašem delovanju, pogovorih z znanci, partnerjih in širšo javnostjo.

Primer brandinga: IKEA


Naj izpostavimo podjetje Ikea, ki naštete točke upošteva več kot dosledno. Vizija pohištvenega giganta je »ustvariti boljši vsakdanjik za vse ljudi«, kar se odraža v vseh spektrih poslovnega modela (od načina oblikovanja pohištva, proizvodnje do strukture cen, ki omogoča dosegljivost pohištva čim širšemu sloju potrošnikov). Skoraj zagotovo imate ali pa ste imeli v svojem domu vsaj en izdelek IKEA, pa če znamko IKEA obožujete ali je ne marate. Z 276 trgovinami v 25 državah sveta je znamka IKEA postala sestavni del našega življenja in težko bi pomislili na drugo pohištveno podjetje, ki je v zadnjem času tako vplivalo na bivanje in vsakdanjik potrošnikov.

Vsaka zgodba o uspehu ima svojo pot, s katero je ustvarjala prepoznavnost znamke. Če boste delali dobro, se bodo vsi gradniki zgodbe postavili na svoje mesto in boste tako ustvarili rastočo znamko s svetlo prihodnostjo. Prihodnost, kjer bodo ljudje kupovali vaše izdelke oziroma storitve izključno zato, ker bodo imeli radi vas, vaše delo in vašo zgodbo.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto