Od pike do oblike. Modernizirajte svoje publikacije.

Sep 10, 2019
4 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Publikacije niso nekaj novega, so pa format tiskovin, ki je velikokrat prezrt. Skozi leta so sčasoma spreminjale obliko, vendar zmeraj zastajale v nekih togih okvirjih. Z novimi trendi in tehnikami pa so možnosti snovanja publikacij postale neskončne in tudi zabavne.

Med publikacije štejemo časopise, revije, interna glasila, letna poročila, strateške plane ter druge tiskane oblike. V večini primerov gre za lažje, neformalne oblike informiranja, ki izhajajo na določen dan v tednu, mesecu ali na določeno obdobje v letu in imajo uredniško usmerjane vsebine. Ne zahtevajo dolgotrajne zbranosti ter jih lahko ob prijetnih trenutkih ob jutranji kavi ali prostih večerih pri bazenu brez težav zamenjate za težko knjigo, ki od vas zahteva veliko več pozornosti. So tudi preprost potrošni material, in ko ga preberemo, ga brez slabe vesti predamo dalje sosedu ali sodelavcu.
Kako pristopiti k snovanju publikacij?
  1. Predebatirajte in razvijte idejo s sodelavci. Kakšni so cilji izdaje publikacije? Kdo je vaša ciljna publika? Kakšna bo vsebina? Je to interno glasilo, ki bo vaše sodelavce obveščalo o prihajajočih dogodkih, ali revija, ki jo boste razdelili potencialnim strankam, da bi bolje predstavili svojo dejavnost?
  2. Zasnujte strukturo. Razvijte hierarhijo in določite vsebino, ki jo boste predstavili v vaši publikaciji. Bi vsebina s »kazalom, nagovorom vodilnega, novicami, prispevki sodelavcev in seznamom prihajajočih dogodkov« ustrezala vaši vsebinski zasnovi publikacije?
  3. Generirajte vizualne koncepte. Ustvarite izgled in občutek, ki odseva vašo znamko, podjetje. Definirajte infografiko, fotografije in ostali slikovni material. Ustvarite tipske strani in bodite pozorni na konsistentnost. Le tako bo mogoče takoj prepoznati, da gre za isto znamko/podjetje.
  4. Zaključevanje produkcije. Še zadnji pregledi, da je vse na svojem mestu in priprava za tisk. Publikacija se preda tiskarni, ki bo vaš produkt natisnila in distribuirala do končnih bralcev. Bodite v stalnem stiku s tiskarno.
  5. Imejte v mislih, da zelo malo publikacij ustvari en sam človek. Publikacije so produkt sodelovanja posameznikov v ekipi, od piscev, redaktorjev, do fotografov in oblikovalcev. Ustvarjanje publikacij je odličen način, da posamezniki podjetja med seboj sodelujejo in se hkrati tudi spoznavajo. Pri tem je potrebna velika mera potrpežljivosti, motivacije in komunikacije. Le tako so lahko vsi člani ekipe ponosni na izdelek.
Oblikovanje publikacij je lahko velik izziv za vse grafične oblikovalce. Manevrirati med veliko količino vsebine in ohranjanjem moderne vizualne podobe je naloga, ki ji marsikdo ni kos.
V praksi namreč opažamo, da kakovost oblikovanja produktov ni vedno na primernem nivoju, bodisi je to posledica slabe tehnične podkovanosti in šibkega kreativnega potenciala oblikovalca ali pa naročnika, ki zavira spremembe in dobre ideje.
Katja Zakelšek

V kolikor že sodelujete pri snovanju publikacij ali pa to še nameravate, je tukaj naših top 5 nasvetov, ki bodo vaš produkt dvignili na višjo raven in zagotovili, da bo le-ta moderen, prav tako pa še vedno dovolj informativen.

 

IZBERITE SLOG PUBLIKACIJE GLEDE NA VAŠO ZNAMKO

Vzemite si čas in dobro razmislite, kaj želite, da odseva vaša publikacija. Je to resen, eleganten slog ali igriv in sproščen? Glede na izbrano se odločite za primerne fotografije, infografiko, barvno paleto in tipografijo, ki bodo slog dopolnjevali. Ne pozabite, da je izbran slog priporočljivo nadaljevati tudi v naslednjih izdajah. Konsistenca je namreč ključ do dobre prepoznavnosti publikacije, kot tudi same znamke.

 

NE BODITE SRAMEŽLJIVI PRI OBLIKOVANJU NASLOVNICE

Imate samo en poizkus, da naredite dober prvi vtis. Nesmiselno je posvetiti čas za piljenje notranjih strani publikacij, ko pa se potencialni bralec ne bo trudil niti pogledati našega produkta. Pri tem ne mislimo, da mora biti naslovnica kričečih barv in izstopajočih naslovov, da bo prepričala. Take naslovnice hitro delujejo nemoderno in ceneno. Medtem ko lahko uravnotežene naslovnice z močnim naslovom in največ 5 podnaslovi, s preprosto in elegantno grafiko, hitro pritegnejo pozornost. Pri tem ne pozabimo, da igra veliko vlogo kakovostna fotografija.

 

PODARITE KAZALU VIZUALNO PREOBRAZBO

Kazalo je bralčev prvi stik z vsebino, še preden se loti branja člankov. Zato naj bo to funkcionalno, saj s tem omogoči bralcu, da z lahkoto najde določene teme. Vsekakor nihče ne želi brati dolgega in dolgočasnega seznama vsebine. Lahko rečemo, da je to idealna priložnost za oblikovalca publikacije, ki lahko na papir prelije vso svojo kreativnost. Ta se lahko kaže na nešteto načinov: s slikami, izborom in kombiniranjem barv, zanimivo tipografijo in nekonvencionalno postavitvijo. Tako lahko kazalo postane prava umetnina.

 

USTVARITE      »WHITE SPACE«, PRAZEN PROSTOR

Medtem ko je vsebina najpomembnejši člen publikacij, ji moramo zagotoviti, da zadiha. Poskušajte zatreti željo, da strani zapolnite od vrha do konca strani. Beli prostor, ki ga ustvarite, da reviji eleganten, moderen slog, omogoča pa tudi, da se bralec lažje osredotoči na vsebino, ki je pred njim. Preveč vsega zna biti moteče. Spomnite se na pavze v glasbi.


 

UJEMITE POZORNOST Z ATRAKTIVNIMI CITATI

S citati na hiter način dobimo občutek vsebine, ki nas čaka v besedilu. Zato bodite pri izbiri zelo pazljivi. Naj bo to del vsebine, za katerega ste prepričani, da povzame vsebino članka in bo toliko pritegnil bralca, da bo prebral članek v celoti. Da bo citat dovolj izstopal, ga prikažite z veliko večjo pisavo, kot jo uporabljate v vsebini. Če presodite, da ima dovolj močno sporočilnost, pa ga lahko izpostavite tudi na samostojni strani.

Pa še opozorilo. Pri snovanju publikacije bodite pozorni na število strani, ki mora biti obvezno deljivo s številom 4. V praksi to pomeni, da ima revija na primer 32 strani in ne 33 ali 31. Tako tiskarji ne bodo imeli problemov pri pripravi za tisk, vi pa se boste izognili kaosu, ki bi nastal, če bi pred tiskom zmanjkala stran ali dve.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto