O odnosih z javnostmi razmišljajte širše

Apr 23, 2019
2 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Odnosi z javnostmi
Kanali komuniciranja

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Na zadnjem poslovnem zajtrku revije Direktor me je udeleženka, sicer vodja promocije in marketinga v organizaciji, vprašala, ali res lahko poskrbim za to, da bodo mediji prišli na njihov dogodek in o njem poročali.
Vprašanje, ki ga načeloma na prvem sestanku postavi 95 odstotkov vseh strank, saj strokovnjaka za odnose z javnostmi načeloma najamete, ko želite, da se o vašem projektu, dogodku, storitvi ali izdelku piše in govori v medijih.


Da, načeloma PR-ovci, kar sicer ni lepa slovenska beseda za naše delo, počnemo prav to, torej poskrbimo, da se vas vidi, sliši ter s tem dviguje prepoznavnost in imidž podjetja. Mediji so ena izmed javnosti vašega podjetja in ko se odločite, da boste najeli strokovnjaka za odnose z javnostmi ali agencijo, ki se s tem ukvarja, je vaš cilj pojavnost v medijih. In to se trudimo doseči, to je naš cilj. Zakaj bi namreč najemali strokovnjaka, ki bi komuniciral z vašimi zaposlenimi ali strankami, čeprav so tudi to vaše javnosti.


Vendar so odnosi z javnostmi precej bolj kompleksni in ne potekajo le na relaciji podjetje–mediji. Namreč tudi, ko želite, da o vas poročajo novinarji, ko želite širiti določeno informacijo, morate razmišljati širše in pri obveščanju javnosti o tej informaciji uporabiti vse kanale komuniciranja.

 


Kako širiti informacijo?


S pomočjo vaših zaposlenih, ki so prvi ambasadorji podjetja, zato so notranji odnosi tako zelo pomembni. Zaposleni bodo vašo zgodbo, če bodo o njej seznanjeni, ponesli do svojih prijateljev, znancev, sorodnikov … Zato jih seznanite s tem, kaj počnete, kaj novega se pripravlja, delite z njimi svoje cilje in vizijo.


Vaše stranke, s katerimi redno ohranjate stike, lahko o tem, kar bo sicer kasneje izvedela širša javnost, izvedo med prvimi tako, da jim pošljete pisno obvestilo po pošti, elektronsko pošto, news letter ali telefonsko sporočilo. Ob tem se bodo počutile pomembne in osebno nagovorjene in tako bo zrasel njihov občutek pripadnosti vašemu podjetju.

Načeloma ljudje bolj verjamejo temu, kar drugi govorijo ali pišejo o vas, kot temu, kar poveste sami.

Anita Mlakar

O pomembnem dogajanju seveda obveščajte medije, ali pa to zaupajte strokovnjaku za odnose z javnostmi. Ob tem pa, kot orodje novega PR-ja, kot mu radi rečemo, uporabite tudi družbena omrežja. O dogajanju poročajte na Facebooku, Instagramu, Linked-Inu, tudi Twitterju. Uporabite torej vse svoje kanale oziroma dovolite, da to za vas opravi strokovnjak, ki ste ga najeli. Ko torej razmišljate o odnosih z javnostmi, razmišljajte širše.


In, kot sem že pisala v eni izmed prejšnjih številk, pripravljajte drugačne dogodke za medije, izogibajte se klasičnih novinarskih konferenc in nikar uspešnosti medijske pokritosti ne ocenjujte po obisku medijev, temveč po številu objav, ki jih boste zasledili.

 


Kaj pa oglaševanje?


V strokovni literaturi ga navajajo kot enega izmed kanalov odnosov z javnostmi. Razlika pa je bistvena, saj v oglaševanju sami govorite o tem, da ste dobri in za to plačate, s pomočjo odnosov z javnostmi pa poskrbite za to, da o tem, kako dobri ste, govorijo drugi. Načeloma ljudje tudi bolj verjamejo temu, kar drugi govorijo ali pišejo o vas, kot temu, kar poveste sami.


Ali je to vedno zastonj oziroma, ali so tovrstne objave res neplačljive, pa v eni izmed naslednjih številk.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto