Znati moramo podarjati in sprejemati

Dec 18, 2019
4 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

obdarovanje
Poslovna darila

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Poslovna darila predstavljajo enega od elementov dobro zgrajenega poslovnega odnosa podjetja. Ljudi ne obdarujemo brez razloga, še zlasti to velja v poslovnem svetu. S primernim darilom se predstavimo kot poslovni partnerji, vendar moramo biti pozorni tudi na bonton podarjanja.

Način izročanja daril je zelo pomemben, prav tako kot darilo samo. Če predajamo darilo, ki so ga pripravili ali kupili drugi, se moramo seznaniti z njegovo vsebino.

Cvetje nosi čustven naboj

Velja, da je rezano cvetje najbolj razširjeno darilo, ki zelo veliko pove o darovalcu samem.

Kako velik bo šopek, bo odločala narava odnosa do obdarovanca. Če je v šopku manj kot deset cvetlic, je navada, da je število neparno, vendar se to pravilo počasi opušča, saj sodobni in domiselni aranžmaji odpirajo popolnoma nove poti. Včasih pa že sama priložnost narekuje število cvetlic v šopku. Bel ovojni papir moramo odstraniti že pred prostorom izročitve, okrasne papirje in folije pa ohranimo. Ob izročitvi je treba izreči prave besede, saj je to trenutek, ko lahko izrečemo zahvalo, voščilo in veselje. Če smo povabljeni na poslovno kosilo, večerjo, slavnostni obed, lahko svojemu gostitelju pošljemo šopek cvetja ali darilo vnaprej, in to dopoldne, istega dne. Tako se je na dogodku lažje pojaviti, saj bo naš šopek stal nekje v prostoru že lepo urejen in razporejen, nekje na vidnem mestu. Na sprejeme, večje družabne prireditve daril ali cvetja nikoli ne nosimo.

Na poslovnem srečanju lahko darilo podarimo po končanih razgovorih. Če ob koncu srečanja goste peljemo na kosilo ali večerjo, kjer gre že za bolj sproščeno vzdušje, lahko darilo predamo po glavni jedi, torej preden nam postrežejo s sladico. V tem primeru natakarje opozorimo, da pravočasno natočijo vsem udeležencem pijačo, da lahko vsi skupaj nazdravimo, seveda ko smo povedali nekaj besed iskrene zahvale.

V primeru, da vemo, da nam program obiska ne bo dopuščal ustrezne priložnosti za predajo darila in da bo poslovni partner prespal v kraju obiska, lahko darilo za poslovne partnerje pustimo v hotelski sobi, za dobrodošlico. Darilo mora biti opremljeno z ustrezno vizitko, zavito. Lahko pa priložimo tudi kratko pisemce z dobrimi željami, pozdravi … Seveda pa je vedno dobrodošlo, da nas v hotelski sobi čaka manjše prijetno presenečenje, ne glede na to, da bomo goste še dodatno obdarili.

Nikoli ne pozabite na rojstne dni svojih poslovnih partnerjev, zadošča že pisana beseda.

Če darila v poslovnem odnosu izročamo osebno, so lahko zavita ali pa tudi ne. Darila, ki jih nismo zavili, pri osebni predaji poudarjajo oseben pristop, saj po navadi ob takem darilu povemo tudi nekaj besed o darilu samem, vsebini, zgodovini, pomenu, simboliki. V knjige, ki jih podarimo, nikoli ne pišemo posvetil, razen če smo avtorji. Vedno pa lahko priložimo nekaj prijazno napisnih vrstic.

Do obdarovanca vedno pristopimo in mu stisnemo roko in spregovorimo nekaj besed.

Daril tudi nikoli ne izročamo kar preko mize, kjer se z vso težo svojega telesa nagnemo čez njo. Vedno pristopimo do obdarovanca in mu stisnemo roko in spregovorimo nekaj besed.

Strogo pravilo, ki se ga moramo držati, je to, da embalaža darila ne sme presegati njegove vrednosti. Še vedno velja staro pravilo, da darilo vedno odpremo takoj, ko smo ga dobili v dar. Poslovni svet pa nam prinaša nekaj posebnosti, ki jih moramo vsekakor upoštevati. V strogem poslovnem odnosu običajno ni časa, da bi darilo odprli in se mu za nekaj minut tudi posvetili in nekaj spregovorili o njem. Zato pa mora obdarovanec obvezno upoštevati navodila bontona, ki pravi, da je treba napisati kratko zahvalno pisemce.

Daril tudi ne odpiramo, ko jih hkrati dobimo večje število, vendar morajo ostati na očeh gostov. Zagotovo se bo našel čas, ko se bo največja gneča polegla in se bomo kot gostitelji lahko posvetili temu prijetnemu opravilu ter komu namenili stavek ali dva zahvale. Tako ravnamo, če imamo goste v domači hiši, ob vseh večjih dogodkih, saj nam čas sploh ne dopušča, da bi se vsakemu izročenemu darilu posvetili in se vsakemu prinašalcu tudi ustrezno zahvalili.

In če še kje naletite na vprašanje, ali je primerno podariti denar, je odgovor lahko le kratek in jedrnat: »Ne!« Tudi tukaj lahko najdemo izjeme, vendar previdno, da ne bi zadišalo po podpori ali pomoči v stiski.

Na darila ne pišimo imena svojih podjetij, ustanov in institucij. To je dovoljeno samo pri malih, cenejših darilih, ki jih izročamo širšim skupinam poslovnih partnerjev. Na vrednejše izdelke pa nikoli ne pišemo imena podjetja. Tudi na steklenico vina si nikakor ne smemo privoščiti, da bi zapisali ime podjetja. Vino se vedno podarja v originalni embalaži, zraven pa priložimo vizitko ali spremno pisemce.

Velikokrat, ko podarjanje spremljajo napačne, nerodno izbrane besede, ljudem vzamemo veselje, ki ga imajo z darili. Zato tudi pri poslovnem in protokolarnem obdarovanju velja – dobre priprave in vaje so jamstvo za uspeh.

Iskrenost in nasmeh štejeta največ!

Seveda pa je zelo pomembno, da darilo znamo tudi sprejeti in ne samo dati. Praksa vse prevečkrat pokaže, da smo tega zelo nevešči. Negotovost se kaže pri tistih, ki darilo predajajo in tudi pri tistih, ki ga sprejemajo. Nekaterim je nerodno, nekateri so celo užaljeni ali pa darilo zavrnejo. Na vse opisane situacije se lahko pravočasno pripravimo. Premislimo, komu in kaj podarjamo, v kakšnem odnosu smo osebno in poslovno. Če smo negotovi, pravočasno povprašajmo za nasvet tiste, ki so vešči protokolarnih situacij. Največji dramski in filmski igralci vadijo dolge dneve in noči, zakaj si ne bi tudi mi vzeli deset dragocenih minut za generalko pred ogledalom ali sodelavcem?

 

Ko darilo sprejmemo, se moramo seveda zahvaliti in ga pohvaliti. Že zdavnaj pa bi morali pozabiti na fraze, kot so: »Hvala, saj ne bi bilo treba!« ali pa: »Hvala, le kako se vam bom oddolžil?« ali pa: »Prinesla sem ti knjigo o Gradu v oblakih. Lahko pa jo zamenjaš za kaj drugega!« Zato velikokrat, ko podarjanje spremljajo napačne, nerodno izbrane besede, ljudem vzamemo veselje, ki ga imajo z darili. Zato tudi pri poslovnem in protokolarnem obdarovanju velja – dobre priprave in vaje so jamstvo za uspeh.

Članek je izšel v tiskani izdaji revije Direktor, št. 43/zima 2019. 

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto