NUŠA KOROTAJ: ”Najprej človek, nato vodja”

Sep 09, 2019
10 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Podjetje LifeClass Terme Sveti Martin v Svetem Martinu na Muri, natančneje v Hrvaškem Medžimurju, predstavlja edinstveno destinacijo kontinentalne Hrvaške. Je največji generator nočitev v medžimurski regiji ter ponudnik storitev, povezanih s hotelirstvom in turizmom, hkrati pa del priznane slovenske hotelske verige LifeClass, vendar je ta za razliko od Portoroških hotelov pod avstrijskim lastništvom.

 
Na kratko nam predstavite Terme Sveti Martin.

Zaradi odlične geografske lege, umeščenosti v naravi in ugodne klime se pri nas vse vrti okoli športa, zdravja, sprostitve in wellnessa. V sklopu turističnih zmogljivosti zagotavljamo hotelsko in apartmajsko namestitev, termalne bazene, letno kopališče z vodnimi atrakcijami, wellness in sauna center, healthness center, kjer izvajamo diagnostiko z bioscani, samoplačniško polikliniko, specializirano za ortopedijo, travmatologijo in fizikalno terapijo, velik kongresni center, golf igrišče, športno dvorano s pomožnimi športnimi tereni in obilo dodatnih možnosti za sprostitev in rekreacijo. Kar najbolj smo usmerjeni k naravi in vsakodnevno si prizadevamo v njej puščati čim manjši odtis, hkrati pa v teh okvirih ponujamo tudi najkakovostnejše hotelske in druge storitve. Zato nam je uspelo pridobiti kar nekaj certifikatov; poleg uveljavljenih ISO standardov (9001, 14001, 27001, 50001) smo prvi certificiran Bike & Run hotel na Hrvaškem, imamo halal certifikat, prav zdaj certificiramo še Kosher certifikat, teče tudi postopek za pridobitev največjega evropskega ekološkega znaka Eu Ecolabel. Za naše goste dnevno skrbi nekaj manj kot dvesto zaposlenih in vsi dihamo z našo strategijo. Radi imamo živali, smo »pet friendly resort«, in te so pri nas več kot dobrodošle. Glede ciljev smo si poleg ostalih ekonomskih postavili še dva zelo posebna, ki bi ju res želeli čim prej izpolniti, in sicer »disposable plastic free« in »trans-fat free« resort. Smo ponosni lastniki kar nekaj nagrad in priznanj, predvsem za trajnostni turizem, od letos pa tudi dobitniki evropske spa nagrade Espa za inovativni spa koncept.

Naša glavna vizija in strateška usmerjenost je postati prvi »Healthness Resort« v Evropi.

 

Naša glavna vizija in strateška usmerjenost je postati prvi »Healthness Resort« v Evropi, poskušamo se kar najbolj diferencirati od preostalih term, postati butični v tem, kar počnemo, in še boljši, kot smo zdaj, predvsem pa zdravi. Navdušuje nas filozofija dr. Rudolfa Steinera, ki velja za edinstveno. Tudi Steiner še danes velja za enega izmed največjih umov človeštva.

Dr. Steiner, ki se je rodil čisto blizu nas, je svojo filozofijo poimenoval antropozofija, veda, ki združuje učenje o duhovni naravi človeka, sveta in vesolja. Avtor trdi, da človek ni sestavljen samo iz mesa in kosti in da se naše zaznave ne končajo samo pri sluhu, vidu in vonju. In kar je najpomembneje: da je potrebno negovati telo, um in dušo, da smo zdravi v celoti. Steiner je bil začetnik antropozofije in biodinamične pridelave živil (to je najstrožja ekološka pridelava, pri kateri se lahko uporabljajo samo naravni pripravki, seje in žanje se na podlagi setvenega koledarja, ki je vezan na planete in ozvezdja, vse se prideluje tako, da se zemlja ne izčrpava), prav tako je bil ustanovitelj Walfdorske pedagogike in Goethejevega inštituta, velik pečat je pustil tudi pri nastanku kozmetike Weledine, ki je prav tako biodinamičnega izvora. Na podlagi vsega navedenega smo v LifeClass Termah Sveti Martin sprejeli veliko Steinerjevih vidikov od lastnega biodinamičnega vrta, ekološko proizvedene hrane, ki zajema v restavracijah skoraj 80 % ponudbe, pa vse do organske arhitekture in kmalu tudi biodinamične kozmetike lokalne proizvodnje.

 

Kaj sploh je healthness?

Beseda je sestavljena iz angleških besed zdravje in wellness, dobesedni pomen bi bil »zdravi wellness«, sam izraz pa označuje kombinacijo aktivnega počitka, wellness doživetja, sprostitve in ozaveščanja o zdravju, ki ponovno vzpostavi ravnovesje telesa, uma in duše. Ves naš koncept pa seveda temelji tudi na naši zdravilni termalni vodi, ki je po zadnjih analizah med najkakovostnejšimi in najstarejšimi termomineralnimi vodami v Evropi, s starostjo več kot 43.000 let.

Naša termalna voda je ena najkakovostnejših v Evropi.
 
V podjetje LifeClass Terme Sveti Martin ste prišli novembra 2018. Kmalu bo leto dni, odkar ste v podjetju. Na katere projekte ste v tem času najbolj ponosni?

Pravkar ste me opomnili, da čas prehitro beži, saj se mi zdi, kot da sem v podjetju komaj nekaj mesecev. Res je, z generalnim direktorjem Igorjem Nekićem sva v podjetje prišla lani jeseni in prva polovica leta od najinega prihoda je bila zelo dinamična, predvsem sva ocenjevala in opazovala novo delovno okolje, sestavljala scenarij sprememb in načrtovala strategije za naprej. Vsak si je moral postaviti delovne procese tako, da ekipa najbolje deluje, hkrati je bilo potrebno poskrbeti še za finaliziranje glavnega prihodkovnega ter investicijskega plana, ki ju spremlja prodajno-marketinški in mora biti tesno povezan z njima ter v skladu s cilji in vizijo. Naš največji letošnji projekt, na katerega smo vsi zelo ponosni, je zagotovo Martilandia – zelo hitro smo se odločili za investicijo v nove tobogane, jo realizirali, hkrati pa je tudi bilo treba na novo postaviti celoten marketinški koncept, osmisliti zgodbo, način in kanale promocije, in to v zares kratkem roku. Moja prednostna naloga v podjetju je skrb za prodajno-marketinški razvoj, v njo vlagam največ svoje energije in uspelo nam je vzpostaviti kar nekaj projektov na katere sem zelo ponosna. Seveda pa nič od tega ne bi bilo mogoče brez fantastične ekipe s katero vsak dan sodelujem. Uspeli smo povezati veliko manjših zgodb v krovno: oblikovali smo več novih programov, kot so art terapija, terapija s kristali, delavnice izdelave lastne kozmetike na bazi naše termalne vode itd., odpirajo se nam popolnoma novi trgi, kjer doslej nismo poslovali. Trenutno teče kar nekaj priprav za prihodnje poslovno leto in mislim, da se bodo šele takrat povezala vsa naša prizadevanje v celoto. Veliko novega nas čaka v prihodnosti in zelo se veselim vseh sprememb.

 

Kakšni so bili vaši karierni začetki?

S prvimi delovnimi izkušnjami sem se srečala že zelo zgodaj. Pravzaprav nisem imela izbire. Starši so me že ob koncu osnovne šole postavili pred dejstvo, da si moram čez poletje nekaj zaslužiti. Takrat se te »počitniške prakse« v raznih podjetjih in oddelkih nisem veselila, zdaj pa sem hvaležna, da sem jo lahko opravila, ker sem dobila dobro delovno podlago. In tako sem vse počitnice poleg vsakoletne obvezne strokovne prakse poleti nabirala dodatne izkušnje. Takoj ko sem postala polnoletna, sem še v obdobju, ko sem obiskovala srednjo šolo, opravljala resno delo učiteljice plesa v plesni šoli Pingi, kjer sem poleg poučevanja skrbela še za razne administrativne zadeve, organizacijo, marketing itd. Ob prehodu na fakulteto sem imela kar tri »študentske zaposlitve«, in to je nekako potekalo skozi ves študij, še zdaj mi ni jasno, kako, spominjam se samo, da med študijem nisem imela prostega niti enega dne v tednu. Polega učenja plesa sem kot študentka pomagala pri prodaji v multinacionalnem tekstilnem podjetju H&M, ob koncih tedna pa delala v gostinstvu. Takoj po zagovoru diplome iz hotelirsko-turistične stroke sem dobila svojo prvo redno službo v takratnem Športnem centru Pohorje in tam ostala kar nekaj let. V tem podjetju sem pridobila res veliko izkušenj, zamenjala kar nekaj vodij, se preizkusila na več področjih, vsa pa so bila vedno tesno povezana z organizacijo, prodajo in marketingom, moja zadnja zadolžitev tam je bila koordinacija prodaje in marketinga za celotno podjetje. Od tam me je pot ponesla v ene izmed največjih term v Sloveniji, v Thermano d.d., kjer sem prevzela vodenje prodaje in marketinga. Podrobno sem spoznala menedžment velikih organizacij in vstopila v poslovni svet na neki višji in precej bolj strokovni ravni. Utrdila sem se in zgradila, saj sem prišla v podjetje, ki je bilo v enem izmed svojih najtežjih časovnih obdobij, prizadela ga je finančna kriza, v prodaji in marketingu pa je bilo treba takoj ob prihodu implementirati razne prijeme kriznega menedžmenta. To delovno mesto sem zapustila po skoraj petih letih, ko je bilo vse hudo v glavnem že pozabljeno in je podjetje plulo v mirnih vodah. Odšla sem v ene izmed največjih hrvaških term, torej v LifeClass Terme Sveti Martin, kjer so me čudovito sprejeli in vsak dan znova z veseljem prihajam na delo. Ko sem bila zaposlena v Sloveniji, sem bila aktivna v kar nekaj združenjih in odborih, kjer sem soustvarjala zgodbo slovenskega žičničarskega in termalnega turizma, danes pa svoje strokovne izkušnje delim predvsem v sklopu odbora za razvoj termalnega turizma na Hrvaškem.

 

Ste imeli na svoji poti kakšnega mentorja? Menite, da je mentor pomemben in potreben za uspešen menedžerjev razvoj?

V svoji dosedanji karieri sem imela kar nekaj mentorjev, dobrih in slabih. Od dobrih sem veliko odnesla, se naučila, spodbujali so moje potenciale, kvalitete in pustili prosto pot moji kreativnosti. Tudi danes jih imam in še vedno z veseljem od njih črpam znanje. Slabi so mi pokazali, kakšna ne smem biti do svojih sodelavcev, in mi utrdili kožo. Mislim, da so za uspešen razvoj menedžerja pomembni eni in drugi, kljub temu, da se s temi drugimi vsak dan težje sodeluje. Čeprav se sliši grozno, je dobro spoznati obe strani, saj vodjo naredijo izkušnje, kar pomeni, da sem na svoji koži občutila vpliv pozitivnega in negativnega vodenja. S to izkušnjo lahko, kadar so čustva napeta in vzdušje naelektreno, zadeve umirim, dvakrat zadiham in stanje obrnem v spodbudno in proaktivno, saj vem, kako na posameznika vpliva destruktivno vodenje.

Nisem polovičar in se vsega, kar počnem, lotim z največjim zagonom in celim srcem, enako pričakujem tudi od svojih sodelavcev, saj le tako lahko dosežemo res dobre rezultate in smo boljši od drugih.

 

Ste mlada direktorica, v zgodnjih tridesetih. Katera so po vašem mnenju ključna prepričanja, lastnosti in vedenja odličnega menedžerja in direktorja? Kako vidite sebe kot vodjo?

Lažje bi mi bilo, če bi o tem povprašali moje sodelavce. Moje prvo in glavno vodilo je: »Naprej človek, nato vodja«. Vedno in v vseh situacijah. Glede mene kot vodje pa … Sem stroga? Baje, da sem (smeh). Zahtevam? Ja, veliko, včasih se komu zdi, da mogoče celo preveč. Ker sama nisem polovičar in se vsega, kar počnem, lotim z največjim zagonom in celim srcem, enako pričakujem tudi od svojih sodelavcev, saj le tako lahko dosežemo res dobre rezultate in smo boljši od drugih. S povprečjem se preprosto ne morem zadovoljiti. Sem pa tudi iskrena, sproščena, pozitivna in srčna. Rada imam ljudi in vsak, ki rad ustvarja na svojem področju, za katerega je zadolžen in je ciljno usmerjen, z mano res dobro sodeluje, saj dela v sproščenem, pozitivnem delovnem okolju, kjer dobi veliko spodbude, razumevanja in nasvetov. Mislim, da sem zelo demokratična pri vodenju, rada imam dvosmerno komuniciranje, ko me ljudje sprašujejo, dajejo predloge in mi povedo, da imajo boljšo rešitev od moje. Takrat se tudi najbolje počutim. Vedno poslušam mnenja svoje ekipe, in če se le da, jih tudi upoštevam pri svojih odločitvah, velikokrat se pustim prepričati z dobrimi argumenti, kar se je izkazalo kot pravilna odločitev. Menim, da sta kreativnost in širok pogled iz okvirjev izjemnega pomena, in ko mi uspe uspešno spodbuditi to tudi pri svoji ekipi, zagotovo nastane uspešen rezultat, kar pa je odlično tudi za timski duh. Moja naloga je, da poskrbim, da bo ekipa vsak dan delala v spodbudnem, proaktivnem in mirnem okolju, ki bo dovolilo, da se odkrijejo potenciali in da jih lahko kar najbolje izkoristijo. Menim, da se to doseže le takrat, ko so vsi sprejeti in slišani.

 

Predstavljate podjetje, kjer se vse vrti okoli zdravja, že sam slogan podjetja se glasi »Svet zdravih užitkov«. Kaj vam osebno pomenita zdravje in zdrava prehrana? In kako kljub napornemu urniku skrbite za zdravo prehrano?

Pomeni mi uspešno pot do odličnega počutja, pozitivne energije in lepega telesa. Trudim se, da živim strategijo našega podjetja in ko pričneš delati tukaj, se ta nehote preplete z vsakodnevnim ritmom. Še tiste slabe navade, ki si jih imel prej, zvodenijo. V podjetju se veliko govori o zdravem življenju, športu, rasti na duhovnem področju in zdravi prehrani. In vse to pride v kri. V službenem času ni težko jesti zdravo, saj je hrana, ki se pripravlja za zaposlene, sveža in domača. Preprosto nimamo želje po nezdravih prigrizkih, saj so na več lokacijah po hotelu za goste nameščene košare z domačimi jabolki, orehi, ionizirana voda itd. in si z njimi lahko postrežejo tudi zaposleni, če želijo. Kadar doma pojem kaj resnično nezdravega, imam kar slabo vest. Ko si vsak dan vpet to zdravo miselnost, jo enostavno začutiš in zaživiš. Slej kot prej. In to potem nenačrtno sprejmeš v osebnem življenju, kjer vsakič prebereš etiketo na proizvodu preden ga poješ (smeh).

V podjetju se veliko govori o zdravem življenju, športu, rasti na duhovnem področju in zdravi prehrani.
 
Kaj menite o usklajenosti poslovnega in zasebnega življenja? Se vam zdi, da je ta dolgoročno pomembna tudi za karierni uspeh? Kako skrbite za to ravnotežje? Kaj vas najbolj zapolnjuje v zasebnem življenju?

Brez absolutne podpore svojega moža in najinih družin bi usklajenost med osebnim in poslovnim bila nemogoča in velikokrat se vsi domači prilagajajo mojim obveznostim. Na eni strani sem ženska v težkem in stresnem poslovnem svetu, na drugi pa žena in mamica dveletnika. In krmiljenje med enim in drugim ni preprosto. Če bi rekla, da je, bi se grdo zlagala. Veliko časa preživim v avtu, nikoli ni časa za počitek, neprestano namreč skačem iz ene vloge v drugo. Se mi pa zdi, da zmorem urejati več stvari in vse nekako bolje teče, če sem zelo zaposlena. Družina je izjemno pomembna, saj ustvarja ravnotežje, vsaj pri meni je tako. Tam se energetsko napolnim, sprostim in si očistim misli, da sem lahko poslovno uspešnejša, in takrat dobim tudi največ idej. Sem namreč oseba, ki je najproduktivnejša v mirnih čustvenih obdobjih, kar pomeni, da naredim največ in imam tudi največ energije, kadar imam vse urejeno. Oba s partnerjem imava rada naravo, šport in druženje s prijatelji, zato v prostem času poskušamo vse to čim bolje združiti. Prav tako mi je pomemben čas s prijateljicami še iz srednješolskih let. Ker imamo vse veliko obveznosti, srečanj ni veliko, se jih pa vedno veselim.

 

Katere so vaše navade in dobre prakse, za katere menite, da botrujejo vašemu osebnemu in poslovnemu uspehu LifeClass Term Sveti Martin?

Sem izjemno vztrajna in trmasta oseba. Vsak projekt želim pripeljati do konca in vztrajam tako dolgo, da ga končam. Predvsem si upam tvegati in ničesar me ni strah, če odmislim višino in kače (smeh). Rada imam nove stvari, drugačne, trendovske, stvari, ki si jih drugi mogoče ne upajo realizirati, in kar nekaj projektov je zaživelo na mojo pobudo. Mislim, da ta moja vztrajnost zagotovo pripomore k temu, da vedno pridemo do rezultata. Kolegi pravijo, da sem izjemno kreativna, natančna in sistematična. Verjetno vse te lastnosti nekako vplivajo na procese, v katere sem neposredno vključena.

Igor Nekić, generalni direktor in Nuša Korotaj, direktorica prodaje in marketinga, LifeClass Terme Sveti Martin: Za razvoj kongresne destinacije ni dovolj samo dober produkt, v tem primeru mora vsa regija dihati s podjetjem, ki je v tem kraju generator turizma.
 
Kje je po vašem mnenju prihodnost kongresnega turizma regije in kje se vidite v njej?

Danes ni več dovolj samo dvorana s klasičnimi gostinskimi storitvami. Tu se zgodba ne konča. Pomemben je strateški pristop. Tudi v kongresno ponudbo smo vpletli miselnost o zdravem življenju. Ponujamo »brain booster« kavne odmore, ki spodbujajo produktivnost sodelujočih, in kavne odmore izključno iz domačih lokalnih sestavin, ponudbo dodatnih storitev, kot so joga, meditacija, dihalne vaje ali terapija z gongi, vse, kar se lahko izvaja v odmorih in dokazano izboljša motivacijo in koncentracijo. Prav tako imamo na voljo tudi hitre »check-up« preglede v Polikliniki Lumbalis in diagnostiko z bioscani še v času, ko trajajo kongresi, saj vemo, da menedžerje vedno pesti pomanjkanje časa, mi pa imamo vse to na voljo z najnovejšimi napravami. Povezali smo se z enim izmed najboljših ponudnikov »teambuilding« programov na Hrvaškem – Accredo Centrom – in imamo tudi na tem področju izjemno kakovostno ponudbo. Sama destinacija ponuja obilo možnosti za dodatne izlete, degustacije, športne in druge dejavnosti, kar nam pred drugimi daje dodatno prednost. Za razvoj kongresne destinacije ni dovolj samo dober produkt, v tem primeru mora vsa regija dihati s podjetjem, ki je v tem kraju generator turizma. In v našem primeru je tako. Z nami diha vsa destinacija in ljudje, ki jo upravljajo. Mislim, da smo zato tako uspešni. Leta 2018 je ta mali kraj z okoli 2500 prebivalci, takoj za Zagrebom in Plitvicami postal tretja največja kontinentalna destinacija po številu nočitev na Hrvaškem, in to zagotovo veliko pove.

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto