USPEŠEN VODJA – Samostojni in samoiniciativni delavci

Maj 23, 2019
3 min branje

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Revija Direktor objavlja tudi tiskane
članke, ki so dostopni našim naročnikom.

Že res, da na prvo žogo morda deluje preprosteje in predvsem hitreje, da ponudimo rešitev ali odgovor na trenutno dilemo. V mislih pa iščemo še opravičilo, češ …, sam vse to že vem in …, zakaj bi zapravljal njihov čas, ko pa lahko … Vendar na dolgi rok, zagotavljam, deluje prav razvijanje posameznikove samostojnosti in samoiniciativnosti. V nasprotnem primeru bomo sodelavce naučili, da mi razmišljamo in celo delujemo namesto njih. Si res želimo tega?

 

Naj vam orišem s primerom. Že pred leti sem v eni od coaching seans, v delu z mlajšim, zelo zagnanim direktorjem, naletela na primer, ki ga še danes rada povem na treningih za vodje. Direktor, s katerim sem delala, je s pridnostjo, vztrajnostjo in delom rasel znotraj podjetja in v nekaj letih napredoval na vodstveno pozicijo. Njegova prva skrb so bili, seveda ob zagotavljanju rezultatov, zadovoljni sodelavci in dobri odnosi na delovnem mestu. Zadovoljni do te mere, da je z veseljem kaj naredil tudi namesto njih v zameno za naslov najboljšega šefa. Sodelavci so bili res, vsaj tako mi je rekel, zadovoljni, on pa, da ima nenehno preveč zadolžitev.

 

Srečala sva se v njegovem delovnem okolju

Ker se mi je skozi leta prakse izkazalo, da delovanje posameznika najlažje spoznamo na delovnem mestu, sem kot običajno predlagala eno od srečanj v njegovem delovnem okolju. Ob jutranjem klepetu sem ga prosila, naj opravi svoje običajne zadolžitve, name naj skuša pozabiti, da bom samo opazovala. Nisem čakala prav dolgo, ko je vstopila sodelavka in, tako sem izvedela nekaj trenutkov kasneje, že tretjič to jutro, v preteklem tednu pa očitno že (pre)večkrat od direktorja želela odgovore. Kdaj bo popravljen tiskalnik, ali je že poklical serviserja … Zagotovil ji je, da samo še tole popravi, potem pa bo res …, ko je s ciničnim nasmeškom ošvrknila mene in zapustila prostor, se je direktor, vidno utrujen nerodno opravičil »Jaz ga pač poznam, šefa poznam.«

 

Sam bo rešil situacijo

Da lažje razumete situacijo. Sodelavka je direktorju nekaj dni nazaj potožila, kje ima težavo, ‘dober’ vodja pa se je sam ponudil, da bo rešil situacijo. Ker je to samo še eno od operativnih opravil, ki si jih je sam naložil, ker je dober vodja, ob obilici dela, mu pač še ni uspelo. ‘Vestna’ sodelavka, seveda ne bo izpustila priložnosti, da ga na to večkrat opozori. In …, krog je sklenjen. Kdo torej v tem primeru vodi igro?

 

Da bi ugajal, je prevzemal naloge

Zgodba se je sestavila v samo nekaj trenutkih in pokazala jasno sliko. V naslednjih seansah sva delala na razvoju sodelavcev ter na podpiranju njihove samostojnosti in samoiniciativnosti. In kako je rešil nastalo situacijo? Skozi coaching in s podporo konzatinga je sprevidel, kaj in kako počne. In dani primer je bil samo eden v nizu, saj je skozi konkretno situacijo zaznal svoj način delovanja in ga uspel spremeniti tudi pri drugih sodelavcih. Da bi ugajal in pomagal, je velikokrat prevzel naloge na svoja ramena in s tem ‘učil’ sodelavce, »kadar imate težavo, kar pridite do mene, se bom potrudil, da jo rešim!« In je reševal. In sodelavci so prihajali. Z delom na sebi je dosegel spremembo pri sodelavcih, ki so se naučili, da sami rešujejo izzive, seveda se lahko o njih vedno posvetujejo z direktorjem, a so proaktivni in predvsem samoiniciativni.

 

Ko sprevidimo, postane preprosto

Sliši še preprosto, kajne? Saj tudi je, oziroma postane tisti trenutek, ko sprevidimo! V konkretnem primeru naš direktor ni potreboval veliko, samo pogled z druge strani, da je ugotovil, da je prevzel odgovornost na svoja ramena, in njegova sodelavka je to, seveda, izkoristila. Zgodbo sva obrnila in tako je, ko je sodelavka naslednjič vstopila in terjala rešitev, to nalogo predal njej. Preprosto ji je predal telefonsko številko, ji povedal, da ve, da bo to ona rešila hitreje, ker je pri tem zelo spretna in ni pozabil naročiti, da ko reši situacijo, naj mu pride povedat, kakšno je stanje. Zasuk je bil izjemen. In ker razume, traja še danes!
In direktor? Vse uspešnejši je in predvsem zadovoljen, njegovi sodelavci pa tudi, saj so lahko samostojni, obenem pa vedo, da se lahko po nasvet vedno obrnejo na direktorja.

 

DELI:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Novice Revije Direktor

Pridobite brezplačen dostop do najpomembnejših novic, poslanih na vašo e-pošto